Standaard templates Mailmaps

Beschik je zelf niet over een goed responsive HTML template voor de mailing? Mailmaps heeft op basis van haar kennis van succesvolle e-mailcampagnes twee standaard responsive templates ontwikkeld die gratis ingezet kunnen worden. Deze twee templates zijn voor bijna iedere campagne toepasbaar en het mooie is dat deze al geoptimaliseerd zijn voor leesbaarheid op desktop, tablet en mobiel!

Zie onderstaand de twee templates waar je uit kan kiezen en de bijbehorende aanleverspecificaties.
De verschillende elementen kunnen bij Stap 2, na het selecteren van de doelgroep, worden ingevuld en je krijgt direct het voorbeeld te zien. 

Voor een pakkende en effectieve direct e-mailcampagne, raadpleeg ook onze tips en trucs.


Standaard template - Versie 1

Standaard template Mailmaps - Versie 1

 Verschillende onderdelen:

  1. De titel mag bestaan uit 40 karakters, dit is inclusief spaties.
  2. Het logo rechts bovenin heeft een vaste afmeting qua breedte, namelijk 200 pixels. Bij voorkeur JPEG.
  3. De header afbeelding heeft een vaste afmeting qua breedte, namelijk 600 pixels. Bij voorkeur JPEG.
  4. De body tekst bestaat uit 2 alinea’s. De eerste alinea bestaat uit 250 karakters inclusief spaties. De tweedealinea bestaat uit 250 karakters inclusief spaties. De woorden die moeten doorlinken naar de landingspaginagraag dik gedrukt en onderstreept.
  5. Drie korte krachtige voordelen van de aanbieding. Elk voordeel niet meer dan 50 karakters inclusief spaties.
  6. Tekst voor de Call To Action (CTA) button kan het beste een activerende tekst zijn, bijvoorbeeld ‘Bekijk de actie’. De kleuren voor de tekstlink en button graag aanleveren in kleurcode (#000000). De url van de landingspagina waar naar doorgelinkt moet worden.
  7. Hoe korter de tekst, hoe duidelijker de button is.
  8. Link van de facebook pagina indien gewenst.

Standaard template - Versie 2

Standaard template Mailmaps - Versie 2

 Verschillende onderdelen:

    1. De titel mag bestaan uit 40 karakters, dit is inclusief spaties.
    2. Het logo rechts bovenin heeft een vaste afmeting qua breedte, namelijk 200 pixels. Bij voorkeur JPEG.
    3. De body tekst bestaat uit 2 alinea’s. De eerste alinea bestaat uit 250 karakters inclusief spaties. De tweedealinea bestaat uit 250 karakters inclusief spaties. De woorden die moeten doorlinken naar de landingspaginagraag dik gedrukt en onderstreept.
    4. De eerste afbeelding rechts heeft een vaste afmeting qua breedte, namelijk 250 pixels. Bij voorkeur JPEG.
    5. Tekst voor de Call To Action (CTA) button kan het beste een activerende tekst zijn, bijvoorbeeld ‘Bekijk de actie’. Hoe korter de tekst, hoe duidelijker de button is. De kleuren voor de tekstlink en button graag de kleurcode (#000000) invullen. De url van de landingspagina waar naar doorgelinkt moet worden.
    6. De tweede afbeelding rechts is een plattegrond van google maps, vul hier het adres van de winkel in.
    7. Link van de facebook pagina indien gewenst.

     


    Benieuwd hoe een standaard template er uit kan komen te zien?

    Ga direct aan de slag

    of

    Bekijk onze voorbeelden