Veel gestelde vragen

Het antwoord op je vraag niet gevonden? Stel je vraag via ons contactformulier en we antwoorden binnen 12 uur.

Stel je vraag

Wat is Mailmaps?

Mailmaps is een website en verzorgt lokale en regionale e-mailmarketing campagnes voor bedrijven. Hiervoor beschikt zij over het grootste B2C e-mailbestand van Nederland via de Online Marketing Group (OMG), namelijk meer dan 4 miljoen opt-in adressen en profielen.
Mailmaps biedt ondernemers de unieke mogelijkheid om door middel van een interactieve kaart en met 3 simpele stappen lokale doelgroepen te selecteren binnen een opgegeven postcode.

Waar komen de adressen vandaan?

Mailmaps maakt deel uit van OMG. OMG beheert voor ruim 120 verschillende uitgeverijen (bestandseigenaren) de opt-in database. Dit zijn consumenten die actief hebben aangegeven graag maximaal twee keer per maand een geselecteerde aanbieding te willen ontvangen van de bestandseigenaar.
Voorbeelden van onze bestandseigenaren zijn: SBS, Sanoma, Skyradio Nu.nl en de Huishoudbeurs.
De adressen zijn dubbel opt-in profielen. Dit betekent dat ze niet alleen hebben aangegeven graag de aanbiedingen te willen ontvangen, maar ze hebben dit per e-mail ook nog een keer bevestigd.

Lees hier meer over

Hoe up-to-date is de data van Mailmaps?

De database van Mailmaps wordt wekelijks ververst, nieuwe adressen worden toegevoegd en adressen die geen activiteit tonen worden na drie maanden verwijderd. Daarnaast vinden er regelmatig verrijkingsslagen plaats om de database zo relevant en kwalitatief mogelijk te houden.

Wat ziet de ontvanger voor afzender wanneer de e-mail bij hem binnenkomt?

De afzender van de e-mail is te allen tijde de uitgever waarbij de ontvanger zich heeft aangemeld. Dit is de enige correcte manier en wekt ook vertrouwen bij de ontvanger. Boven in de e-mail staat altijd een tekst gelijk aan:

“Deze partnermailing ontvang je omdat je hebt aangegeven op de hoogte te willen worden gehouden van interessante informatie en aanbiedingen van Net5 en haar partners."

Onder in de e-mail staat altijd de mogelijkheid tot afmelden.
Mailmaps is middels het groepslidmaatschap van OMG lid van de DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) en draagt het Privacy Waarborg keurmerk.

Hoe ziet een e-mail er uit?

De inhoud van de e-mail wordt in samenspraak met de adverteerder bepaald. We hebben een aantal  vaste templates waar een tekst en afbeelding in verwerkt kan worden, uiteraard kan er ook gelinkt worden naar een website.
Voor een optimaal resultaat raden we aan een op maat gemaakte mailing te ontwikkelen volledig in de gewenste huisstijl.
We hebben ook een aantal  tips en trucs om zelf een HTML aan te leveren.

Hoe weet ik of de e-mails daadwerkelijk worden gelezen?

Na verzending van de campagne ontvangt de adverteerder een uitgebreide rapportage. In deze rapportage staat hoe veel van de ontvangers de e-mail heeft geopend en hoeveel consumenten hebben doorgeklikt naar de website. Daarnaast geven we inzage in welke elementen van de e-mail op geklikt is.

Kan ik selecties maken binnen de doelgroep?

Binnen het bereik van meer dan 4 miljoen adressen kunnen selecties gemaakt worden om zo goed mogelijk in de doelgroep te targeten. De vaste selectiecriteria zijn op postcode, geslacht en leeftijd. Hiernaast zijn er ook andere selectiecriteria als gezinssamenstelling en wesltandsklasse, neem voor de mogelijkheden hiervan contact met ons op.

Wat is de beste dag om te verzenden?

De beste dag om een e-mailcampagne te verzenden is van veel zaken afhankelijk.
Dit heeft te maken met het product, de doelgroep en zelfs het weer. Doorgaans zijn dinsdag en donderdag de beste verzenddagen.

Voor welke doelstellingen kan e-mailmarketing via Mailmaps het beste worden ingezet?

Een e-mailmarketingcampagne via Mailmaps kan het beste worden ingezet om latent geïnteresseerde consumenten binnen de doelgroep kennis te laten maken met het product of merk. Het is verstandig om dit op een laagdrempelige manier te doen, denk hierbij aan een informatie aanvraag of een bezoek aan de showroom.

Binnen hoe veel dagen kan een e-mail verstuurd worden?

Wij streven er naar om binnen 5 werkdagen uw mailing te verzenden, dit is echter ook afhankelijk van de beschikbaarheid van de adressen en de eventuele wensen voor de opmaak van de mailing.

Is het mogelijk om de geselecteerde doelgroep meerdere keren te bereiken?

Ja dit is mogelijk en dit adviseren wij ook aan klanten. Zo kan er een week na verzending nog een remindermailing verstuurd worden aan dezelfde adressen. Informeer bij ons voor de mogelijkheden.

Kan ik via Mailmaps ook zakelijke adressen bereiken?

Naast een consumenten database beheert Mailmaps ook een database met zakelijke e-mailadressen. Dit zijn professionals die hun zakelijke profiel bij één van onze zakelijke uitgevers hebben achtergelaten. Hiervoor gelden andere segmentatie mogelijkheden als branche, functie en aantal werknemers. Neem contact op met Mailmaps voor de mogelijkheden.