13 Tips en trucs voor een effectieve mailing (download)

10 mei 2017

Een ontvanger beslist binnen twee seconden of hij je mail gaat lezen

Een effectieve mailing versturen. Dat willen we toch allemaal? Een ontvanger beslist binnen twee seconden of hij je mail gaat lezen. Je kunt natuurlijk een heleboel zelf testen. Wij helpen je graag vast op weg met 13 tips en trucs voor een effectieve mailing.

Waarom je e-mailmarketing aan de marketingmix toe moet voegen? Dat lees je in één van onze vorige artikelen. Net als de verschillende methodes om e-mailadressen te verzamelen. Want zonder e-mailadressen hoef je natuurlijk ook geen mailing te versturen.

Wat doet een effectieve mailing?

Of een campagne effectief is ligt volledig aan de doelstelling. Stel je voor dat je zoveel mogelijk lezers wilt bereiken. Dan is de doelstelling heel anders dan wanneer je zoveel mogelijk kliks naar een bepaalde landingspagina wilt. In het eerste geval is de mailing effectief als genoeg mensen de mail openen. Bij de tweede situatie kijk je naar het aantal kliks naar de landingspagina. Bepaal de doelstelling dus voordat je een mailing verstuurd. Op die manier kun je achteraf bepalen of het een effectieve campagne was of niet. Vergeet daarom ook niet te meten. "Meten is weten" kreeg ik vroeger al te horen. Daarom moet je de resultaten van de campagne doormeten. De resultaten die aansluiten bij de doelstelling van de campagne. De openingsratio en de kliks kun je met de meeste mailproviders prima meten. Wil je meer inzicht in de campagne? Dan moet je weten wat het verkeer op de website doet en ontkom je er niet aan om gebruik te maken van UTM-codes.

Grootste verschil tussen nieuwsbrief en direct e-mailcampagne

Veel bedrijven sturen regelmatig een nieuwsbrief. In mijn ogen is dat iets anders dan een direct e-mailcampagne. De nieuwsbrief wordt namelijk veelal verstuurd naar bestaande klanten en relaties. De nieuwsbrief heeft over het algemeen de doelstelling om te informeren en over nieuws of aanbiedingen.   Een direct e-mailcampagne gaat naar ontvangers die momenteel nog geen klant van je zijn, of die in het verleden klant zijn geweest. Je wilt ze overtuigen van je product of dienst. Zij zitten nog niet te wachten op heel veel content van jou. Daar zijn ze gewoonweg nog niet klaar voor. Daarom moet een direct e-mailcampagne kort en bondig zijn. Een goede campagne heeft maar één duidelijk doel. In tegenstelling tot een nieuwsbrief, die bevat vaak meerdere doelen. Deze tips zijn bedoeld voor een direct e-mailcampagne. Vul onderstaand je e-mailadres in en ontvang direct de download naar de 13 tips en trucs!

Succesvoller met e-mailmarketing?

Ontvang 13 tips en trucs voor een effectieve mailing.

Whoep

Ik ontvang graag 13 tips en trucs voor een effectieve mailing en meld mij aan voor de maandelijkse nieuwsbrief van Mailmaps met meer tips en trucs.