Onze klanten
Mailmaps werkt voor een breed scala aan klanten. Zowel landelijke als lokale adverteerders met verschillende doelgroepen en doelstellingen.
Zie onderstaand een selectie van uitgewerkte cases en voorbeelden van succesvolle e-mailcampagnes voor klanten van Mailmaps.

Bauhaus - Opening vestiging Hengelo
Webleads en Mailmaps hebben voor de opening van een nieuwe vestiging van
Bauhaus de handen in één geslagen voor een geslaagde lokale cross channel marketingcampagne. Webleads als full service internetburau voor Bauhaus en Mailmaps als partner voor lokale e-mailmarketingdata en campagnes.
Door verschillende kanalen in te zetten, gericht op dezelfde doelgroep, hebben Webleads en Mailmaps ervoor gezorgd dat de boodschap meerdere malen via diverse bronnen onder de aandacht gebracht werd.
De rol van Mailmaps was om een succesvolle lokale e-mailcampagne op te zetten die de kracht van de andere online kanalen onderstreepte en de boodschap van de campagne direct in de inbox van lokale consumenten bracht.

Doelstelling campagne
Het doel van de gehele campagne was om zoveel mogelijk lokale bekendheid te genereren. Daarnaast had de campagne een interessante incentive om zo veel mogelijk bezoekers naar de vestiging te trekken in het eerste weekend.
Incentive
Bij een goede campagne hoort natuurlijk een goede incentive. Een incentive (letterlijke vertaling: aansporing) zorgt ervoor dat de mensen die je reclameboodschap lezen ook actie ondernemen op het door jouw gewenste moment. In deze campagne was de incentive een waardebon van 1.000 euro. Wie op de dag van de opening voor 07.00 uur ’s ochtends met een kruiwagen naar de vestiging kwam, maakte kans op één van de twintig waardebonnen. Een mooie incentive! Hier is dan ook veel gehoor aan gegeven.




Doelgroep e-mailcampagne
Het doel van Bauhaus was om zoveel mogelijk lokale consumenten te bereiken om zo meer relevantie te creëren. Daarom zijn de volgende criteria voor de e-mailcampagne geselecteerd:
- Regio: een straal van 25 kilometer rondom Hengelo
- Demografie: Mannen en vrouwen in specifieke leeftijdsgroepen
- Additioneel kenmerk: koophuisbezitters
Via Mailmaps kan er onder andere op NAW en leeftijd gesegmenteerd worden. Zo weten we precies wie er in een straal om de vestiging heen wonen, welke leeftijd zij hebben en op basis van het adres weten we of het een koophuis of een huurhuis is. Op deze manier weet Bauhaus zeker dat de mensen die ze bereikt hebben, in de doelgroep zitten.
Verzending campagne
Op 14 april, om 08.00 uur precies, gingen de deuren van de nieuwe locatie van Bauhaus open. Daarom moest de e-mailcampagne extra goed getimed worden. Besloten werd om de uitrol één week van te voren, op donderdag 6 april, te versturen zodat men op tijd op de hoogt was van de geplande opening. Een dag van te voren (13 april) werd de reminder verstuurd naar dezelfde verzendgroep als de uitrol om de impulsbeslissers over te halen tóch langs te komen en te profiteren van mooie aanbiedingen.
Resultaat
De eerste mailing behaalde een openrate van 32,1% en een clickrate van 9,9%. Ook de reminder scoorde goed met een openrate van 31,5% en een clickrate van 4,7%. Dit zijn behoorlijk hoge cijfers als je bedenkt dat het marktgemiddelde op 23,3% opens en 4,5% clicks ligt.
De gehele introductie campagne heeft er toe geleid dat er 800 mensen aanwezig waren bij de soft launch. Tijdens de opening zelf mocht de Bauhaus maar liefst 1.500 mensen ontvangen.
Benieuwd hoe het op de dag van de opening is gegaan? Webleads heeft een filmpje gemaakt met een kleine impressie van de dag en een interview met Bauhaus. Bekijk onderstaand het filmpje.