Onze klanten

Mailmaps werkt voor een breed scala aan klanten. Zowel landelijke als lokale adverteerders met verschillende doelgroepen en doelstellingen.

Zie onderstaand een selectie van uitgewerkte cases en voorbeelden van succesvolle e-mailcampagnes voor klanten van Mailmaps. 

EMC Cultuuronderzoek case

EMC Cultuuronderzoeken werd in 2005 opgericht vanuit de filosofie dat culturele instellingen door het gebruik van hun eigen gegevens meer bezoekers kunnen trekken en inkomsten kunnen genereren. Daar waar die gegevens niet voorhanden zijn, zoals onderzoek onder potentieel publiek, schakelt het bedrijf andere partijen in. Voor het uitvoeren van zo’n onderzoek voor Theater/Bioscoop De Nieuwe Kolk in Assen werkte EMC samen met Mailmaps, om de juiste doelgroep te bereiken.

Doel

Het werven van respondenten voor een onderzoek naar cultureel uitgaan en naar hun bekendheid met De Nieuwe Kolk in Assen.

Doelgroep

  • Cultuurliefhebbers
  • Woonachtig in Drenthe
  • Tussen de 45-65 jaar
  • Inkomen vanaf 2 keer modaal
  • Hoger opgeleid
  • Nog niet eerder De Nieuwe Kolk bezocht
7.855 cultuurliefhebbers in Drenthe
34% opens en 7% clicks
175 respondenten
EMC Cultuuronderzoek case

Campagne

Theater/Bioscoop De Nieuwe Kolk wilde meer weten over het uitgaansgedrag van (specifieke) inwoners van Assen en omgeving. Door middel van een kort onderzoek wilden zij erachter komen wat deze groep in zijn vrije tijd doet en wat hen aanspreekt op uitgaansgebied. Om contact te leggen met deze doelgroep, maakte EMC gebruik van lokale e-mailmarketing van Mailmaps.

Mailmaps biedt de mogelijkheid om in een afgebakend geografisch gebied e-mail-adressen te selecteren. Deze selectie ontvangt vervolgens een propositie, in dit geval een uitnodiging tot deelname aan het onderzoek. EMC maakte hierbij gebruik van het standaard online template van Mailmaps en ontwierp in enkele minuten een campagne met een interessante propositie: de eerste 100 deelnemers aan het onderzoek ontvingen een tweede bioscoopkaart gratis bij een bezoek aan Bioscoop De Nieuwe Kolk. Niet alleen een leuke reden om 5 minuten van je tijd te geven, maar ook een leuke manier om respondenten aan De Nieuwe Kolk te verbinden. Een dergelijke aanbieding zorgt voor meer urgentie bij de ontvanger: wanneer de incentive schaars is, vergroot deze de kans op een reactie. De onderwerpregel was specifiek op deze propositie gericht met de tekst: “Tweede bioscoopkaart gratis bij de Nieuwe Kolk!”.

Resultaat

De mailing bereikte een 34% open-rate (waarbij het gemiddelde op 23,3% ligt). En een clickpercentage van 7% (gemiddelde is 4,5%). Er zijn 175 respondenten geworven, onder wie een aantal dat al bekend was met De Nieuwe Kolk.

Reactie klant

“Mailmaps biedt mij en mijn klanten de mogelijkheid om in een specifieke regio via e-mail met prospects
in contact te komen, op een laagdrempelige en betaalbare manier. En dat in een tijd waarin het steeds lastiger wordt om via e-mail acquisitie te doen.’
– Willem Wijgers, Directeur EMC Cultuuronderzoeken.

Meer weten over deze case? Neem contact op met Brendan Brouwer via 030 - 750 4004. Of ga direct zelf aan de slag.

Direct aan de slag